Okres podczas upałów – jak łagodnie przejść miesiączkę na wakacjach

Lato to czas, na który czekamy cały rok – słońce, wakacje, plaża… Jednak dla osób menstruujących okres podczas upałów może być prawdziwym wyzwaniem. Zatrzymywanie wody w organizmie, problemy gastryczne czy tkliwość ciała, które i tak towarzyszą nam przy okresie, mogą się nasilić wraz ze wzrostem temperatur. ALE! Możemy w mniejszym lub większym stopniu łagodzić te nieprzyjemne objawy, które przysparza nam okres podczas upałów. Poniżej opisałam moje sprawdzone sposoby!

Co nas najbardziej wkurza podczas okresu w upalne dni?

Tutaj lista może być dość długa, ponieważ dolegliwości podczas okresu mogą wyglądać inaczej, u każdej osoby. Jedno jest pewne – to co najbardziej wkurza nas w tych dnia, jest NIEZNOŚNIA LEPKOŚĆ. Wszystko się klei, a my jesteśmy spoceni chwilę po tym, gdy wyjdziemy spod prysznica. To z kolej prowadzić do uczucia ciężkości i rozdrażnienia. Jest także kilka innych upierdliwości związanych z menstruacją podczas gorących dni, które będą raczej uniwersalne, dla każdego z nas. Czy doświadczasz poniższych sytuacji, a może chcesz dopisać coś do tej listy?

Okres podczas upałów to:

  • Puchnięcie – W czasie menstruacji organizm może zatrzymywać większą ilość wody, a zjawisko to szczególnie nasila się podczas upalnych dni. Ze względu na na gromadzenie się płynów w tkankach, możemy obserwować opuchliznę szczególnie w okolicach kostek, dłoni i brzucha. Puchnięcie może powodować uczucie ciężkości, dyskomfortu oraz sprawić, że ubrania stają się ciasne i mniej komfortowe.
  • Nadwrażliwość dotykowa – Okres podczas upałów sprawia, że nasze ciało może być bardziej podatne na bodźce zewnętrzne. Można nazwać to tkliwością, która np. w moim przypadku objawia się tym, że drażni mnie każdy dotyk, również to, w jaki sposób moja bielizna lub ubranie ociera się o ciało. Okres sprawia, że nasza skóra staje się bardziej wrażliwa, a z tego powodu może silniej reagować na nawet najmniejsze bodźce.
  • Odparzenia i otarcia – Pojawiają się szczególnie w okolicy krocza oraz pachwin i są jak refren, który cyklicznie powraca w wakacje. Chociaż teraz, gdy używam majtek menstruacyjnych nie jest to aż tak częste, to i tak wciąż się zdarza. Połączenie wilgoci, gorąca i tarcia to krytyczna mieszanka, która prowadzi do niekomfortowych i upierdliwych odparzeń.
  • Wzmożona potliwość – Menstruacji może towarzyszyć wzmożona potliwość, która pod wpływem wysokiej temperatury za oknem, może stać się jeszcze bardziej odczuwalna. Nadmierne pocenie się prowadzi do uczucia wilgoci i lepkiego dyskomfortu, szczególnie w obszarach intymnych, pod pachami i biustem.
  • Zmęczenie i rozdrażnienie – To, że hormonalne zmiany, które towarzyszą menstruacji, mogą wpływać na nasze samopoczucie i nastroje, wiemy wszyscy. Jednak gdy mowa o okresie podczas upałów, sprawa staje się jeszcze bardziej intensywna. W połączeniu z upałami, które również mogą wpłynąć na układ nerwowy, osoby menstruujące mogą odczuwać zwiększone zmęczenie, drażliwość i ogólny dyskomfort emocjonalny.
  • Obfita menstruacja – Okres podczas upałów charakteryzuje się również tym, że nasze krwawienie może wydawać się bardziej intensywne. Reakcja organizmu na temperaturę jest indywidualna, więc nie każda osoba menstruująca odczuje zwiększoną intensywność krwawienia wskutek upałów, jednak taki objaw nie jest niczym niespotykanym.
  • Zmiany apetytu – Hormonalne wahania mogą wpływać na nasz apetyt i preferencje żywieniowe, co może prowadzić do zmian w jedzeniu podczas menstruacji. Niektóre osoby mogą odczuwać większą ochotę na jedzenie bogate w sól lub słodycze, co może wpływać na ogólny stan organizmu i komfort podczas okresu. Inne z kolei nie będą miały ochotę na jedzenie i ich apetyt będzie niewielki.
  • Uczucie ciężkości – Zwiększona retencja wody, zmiany hormonalne oraz wzmożona potliwość mogą sprawić, że niektóre osoby odczuwają uczucie dodatkowej wagi, zwłaszcza w dolnej części brzucha i okolicach miednicy. To uczucie może wpłynąć na ogólny komfort podczas aktywności i poruszania się, zwłaszcza w gorące dni.

Sposoby na komfortowy okres podczas upałów!

Komfort w Ciepłych Dniach – Jak Go Utrzymać? Oprócz Yokompresu istnieje wiele innych sposobów, które mogą pomóc Ci utrzymać komfort w czasie okresu i upałów: W gorące dni, kiedy Twoje ciało pracuje nad wyregulowaniem temperatury, okres staje się dodatkowym wyzwaniem, które może potęgować uczucie dyskomfortu. Oto kilka praktycznych kroków, które pomogą Ci utrzymać wygodę i spokój, nawet podczas gorących dni menstruacji:

#1 Korzystaj z przyjaznych środków higienicznych

Zamiast tradycyjnych (często plastikowych) podpasek, warto wypróbować bardziej przyjazne dla środowiska i wygodniejsze opcje. Majtki menstruacyjne czy kubeczki to doskonałe rozwiązania na okres podczas upałów. Korzystając z wielorazowych środków menstruacyjnych jest mniejsza szansa na odparzenia czy otarcia. Twoja skóra może oddychać i znika to nieprzyjemne uczucie, w którym masz wrażenie, że chodzisz w pampersie 😉

#2 Wybieraj lekką i luźną odzież z naturalnych włókien

Okres podczas upałów to w głównej mierze walka z temperaturą. Aby zadbać o wygodę wybieraj lekkie, przewiewne ubrania, które nie uciskają i nie krępują ruchów. Luźniejsze fasony pozwolą skórze oddychać i minimalizują ryzyko podrażnień. Wybieraj ubrania wykonane z naturalnych materiałów, takich jak bawełna czy len. Te włókna zapewniają lepszą wentylację, co jest szczególnie ważne podczas okresu i upałów.

#3 Zimny kompres przyniesie ulgę podczas okresu

Zimny kompres, np. Yokompres, to skuteczny sposób na odrobinę oddechu od gorąca. Schłodzony w zamrażarce, idealnie dopasowuje się do ciała, zapewniając ulgę w miejscach, które wymagają ochłodzenia. Zimny okład naturalnie zapobiega przegrzaniu i pomaga skutecznie obniżyć temperaturę skóry. Zapewnia on odrobinę orzeźwienia podczas letniej fali upałów. Dodatkowo, sam kontakt z chłodnym Yokompresem wypełnionym drobnymi pestkami wiśni, może być przyjemny i relaksujący, co jest kojące, gdy doskwiera nam okres podczas upałów.

#4 Nie forsuj się – zadbaj o komfort i odpoczynek

Daj sobie prawo do odpoczynku i relaksu. Znajdź chwilę na lekką lekturę, ulubiony film czy krótką medytację, aby ukoić zarówno ciało, jak i umysł. Unikaj forsownych aktywności fizycznych w najgorętszych momentach dnia. Gdy czeka Cię jakieś duże wyzwanie fizyczne, staraj się wybierać porę ranną lub wieczorną, aby uniknąć nadmiernego wysiłku w pełnym słońcu. W ciepłe dni szczególnie ważny jest regenerujący sen. Pamiętaj, że jakość snu ma wpływ na ogólne samopoczucie i zdolność organizmu do radzenia sobie z dolegliwościami – pozwalaj sobie na drzemki, dbaj o swój komfort i porozpieszczaj się choć trochę 🙂

#5 Zrób sobie ziołowe Ice Tea i ogólnie dużo pij

Picie dużej ilości wody to klucz do zachowania odpowiedniego nawodnienia organizmu, co może złagodzić puchnięcie i uczucie zatrzymania wody. Pij dużo wody, soków owocowych czy naturalnych koktajli. Właściwe nawodnienie może pomóc w łagodzeniu skurczy i bólu. Możesz zrobić sobie także napar z ziół pomocnych przy menstruacji i przygotować z niego Ice Tea.

Jak zrobić Ice Tea na okres?

  • Zaparz ulubione zioła. Na okres polecam m.in. krwawnik, rumianek, liście malin lub nagietek.
  • Poczekaj aż napar ostygnie lub będzie letni.
  • Do szklanki wrzuć kostki lodu lub kilka mrożonych owoców np. malin.
  • Dodaj łyżeczkę miodu (lub tyle, ile lubisz).
  • Wlej napar na ok. 3/4 wysokości.
  • Resztę szklanki uzupełnij wodą gazowaną.
  • I PIJ 🙂

#6 Częste prysznice i przewiew w kroku

Częste prysznice w ciągu dnia nie tylko pozwolą Ci zachować higienę, ale także pomogą Ci się ochłodzić i uspokoić. To idealny sposób na dawkę relaksu i odświeżenia gdy okres wypada podczas upałów. Dodatkowo regularne prysznice pomagają utrzymać uczucie świeżości i zapobiegają potencjalnym podrażnieniom. Jeżeli potrzebujesz, możesz brać prysznic nawet parę razy dziennie – ważne, abyś czuła się komfortowo.

Okres latem – pomoże ciepły termofor czy zimny kompres?

Okres podczas upałów może dawać się we znaki. Wielu osobom menstruującym trudniej jest znaleźć ulgę w bólu i dyskomforcie związanym z miesiączką, gdy z nieba leje się żar. Powstaje jednak pytanie, czy lepiej sięgać po ciepły termofor na okres, jak to zwykle mamy w zwyczaju, czy może w tej roli sprawdzi się zimny kompres? Okazuje się, że na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ zależy to od indywidualnych preferencji i potrzeb każdego z nas.

Ciepły kompres na okres może być korzystny wtedy, gdy chcemy rozluźnić mięśnie miednicy i zmniejszyć skurcze podbrzusza, które towarzyszą menstruacji. Z drugiej strony zimny kompres może pomóc w ukojeniu nabrzmiałej macicy i tych obszarów, w których nasz organizm zatrzymuje więcej wody. Chłodzenie może także przynieść uczucie orzeźwienia i ulgi, zwłaszcza w gorące dni.

Warto eksperymentować, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie. Niektóre osoby mogą preferować ciepło podczas pierwszych dni okresu, a inne marzą wyłącznie o chłodnym okładzie, który przyniesie ulgę. Kluczowe jest słuchanie swojego ciała i reagowanie na jego potrzeby, aby przechodząc okres podczas upałów, zapewnić sobie maksymalny komfort.

I tutaj pojawia się miejsce na Yokompres – to zmyślny i naturalny termofor z pestek wiśni, z którego możesz korzystać na ciepło, i który po schłodzeniu w zamrażarce może stać się Twoim sprzymierzeńcem w walce z gorącem i okresem. Ramiona Yokompresu otulają wybrane miejsce na ciele, a Ty możesz cieszyć się krzepiącym ciepłem lub kojącym zimnem 🙂

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Termofory w kształcie macicy (@yokompresy)

Czy upały mają wpływ na okres?

Choć mogłoby się wydawać, że ciepła aura nie powinna wpływać na nasze cykle menstruacyjne, okazuje się, że nasz organizm jest bardziej złożony, niż moglibyśmy przypuszczać. Badania sugerują, że skoki temperatur mogą wpływać na regulację hormonów, co z kolei może wpłynąć na nasz okres. Dlatego nie jest to tylko Twoje wrażenie, że okres podczas upałów jest bardziej intensywny – faktycznie może być tak, że ciało reaguje na zmieniające się warunki atmosferyczne.

W okresie menstruacyjnym, zwłaszcza podczas upalnych dni, wiele osób doświadcza dodatkowych wyzwań i dolegliwości. Zmieniające się temperatury mogą wpływać na nasze ciało, nasilenie bólu, a także ogólne samopoczucie. Intensywne ciepło może potęgować objawy, takie jak nadwrażliwość dotykowa, uczucie ciężkości czy zwiększona potliwość.

Wysiłek fizyczny i wahania temperatur mogą nasilać uczucie zmęczenia i drażliwości, które często towarzyszą menstruacji. Dodatkowo, zatrzymywanie wody w organizmie może prowadzić puchnięcia. Wszystko to sprawia, że komfort podczas menstruacji w upalne dni staje się priorytetem! Zrozumienie tych wyzwań i stosowanie odpowiednich strategii, takich jak chłodne i ciepłe okłady czy odpowiednia hydratacja, mogą pomóc złagodzić dolegliwości i sprawić, że ten okres będzie bardziej znośny.

o YOKO

Wymyśliłam, zaprojektowałam i tworzę naturalne termofory z pestek wiśni w idealnym kształcie. Dopasowują się do ciała i przynoszą ulgę dokładnie tam, gdzie trzeba :)